Produktserie: Retur och reklamation

För att returnera eller reklamera varor behöver du bara följa vår enkla steg-för-steg-guide. Denna process tar endast några få minuter. Se till att ha ditt ordernummer redo. Du behöver vara uppmärksam på att du kommer debiteras en avgift för returen samt debiteras för de eventuella extra kostnader som kan uppkomma vid ej godkända returer, alternativt ej acceptera returen.

Returprocess

1. Registrera din returförfrågan

Anmäl din retur via vårt kontaktformulär. Klicka på ikonen nere i högra hörnet på skärmen och välj alternativet för retur elller reklamation. Vi kontaktar dig så fort som möjligt för att boka in din retur.

2. Ompaketera produkterna

Produkterna som returneras måste vara oanvända och i nyskick. Paketera produkterna i originalförpackningen och låt skyddsplasten vara intakt.

3. Skicka ditt paket

Fäst retursedeln som du får av oss efter registrerad retur väl synlig på ytteremballaget och följ anvisningarna för retur. Du som kund som ansvarar för att skriva ut och fästa retursedeln på paketet.

4. Pengarna tillbaka

Kreditering eller återbetalning med avdrag för returfraktkostnaden sker när varan är mottagen på vårt lager, i godkänt skick.

Vanliga frågor gällande retur

Hur lång tid har jag på mig att returnera en vara?

Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlat på Villahome.se.

Hur returnerar jag en vara?

Om du vill returnera din order eller delar av din order anmäler du returen via vårt kontaktformulär som du hittar nere i högra hörnet på skärmen. Vi kommer sedan att skicka ut en retursedel till dig och information om hur du returnerar.

Hur reklamerar jag en vara?

Har du köpt din vara på Villahome.se och och behöver reklamera så följer du vår steg-för-steg-guide där du får beskriva felet på varan och bifoga bilder så vi kan hjälpa dig vidare med din reklamation. 

Hur gör jag om jag fått en transportskadad vara?

Om du vid mottagande av din order upptäcker att den har skador är det viktigt att du dokumenterar så mycket du kan via bild - skador på emballage, helhetsbild på den skadade produkten samt detaljbild av skadan. Det är även viktigt att du ber chauffören notera skadan på kvittensen. Därefter är det viktigt att du inkommer med en anmälan inom 3 dagar från att du mottagit leveransen. Dolda transportskador skall även dessa anmälas inom denna tidsfrist. Du anmäler transportskadan enkelt via vår steg för steg-guide så hjälper vi dig vidare.

Vad kostar det att returnera en vara?

Kostnaden för retur är beroende på vilken/vilka varor du önskar att returnera.

Hur får jag återbetalning eller kreditering?

Om du har betalat ditt köp redan, betalar vi ut dina pengar och du bör ha dem inom 3-5 bankdagar från att vi mottagit synat och godkänt returen. En återbetalning sker på samma sätt som vid köptillfället.

Hur gör jag om jag vill avbryta min order?

Om du vill stoppa din order ber vi dig vänligen kontakta vår kundtjänst på 010-172 7711. Notera dock att vi, och så även våra leverantörer, arbetar för att hantera och leverera din beställning så snabbt som möjligt, och att just din order kan ha gått för långt i processen för att hinna stoppas.

Fullständiga villkor för returer kan du läsa här.

Har du några frågor? Kontakta oss