Nedan listar vi våra vanligaste frågor och svar så att du snabbt kan få svar på dina frågor. Om du inte hittar svar på dina frågor vänligen kontakta oss så hjälper vi dig.

 

Leverans & frakt

Vi har fri normalfrakt på samtliga varor. Särskilda båtfrakter (Exempelvis Gotland), lyftkranar eller specialtransporter är ej fraktfria.

Varor under 20 kg och under 1,2 m i längd går normalt till utlämningsställe. Större varor levereras normalt med hemleverans till tomtgräns.

Vi levererar inte till öar som saknar vägverkets bilfärjeförbindelse. I de fallen kan Villahome endast leverera till närmsta kaj/hamn. Kunden ansvarar själv för transport resterande sträcka.

Absolut, antingen så skriver du det i meddelandefältet när du lägger beställningen i kassan eller så kontaktar du vår kundservice för hjälp med detta. Vi kan senarelägga en beställning så att du kan beställa din produkt i god tid innan du önskar leverans. Observera att vi ej kan lova vilken dag/datum leveransen kommer att ske.

Alla leveranstider på hemsidan är ungefärliga och avser tiden från det att vi mottagit och registrerat din order tills dess att försändelsen skickas från leverantören. Leveranstiden är normalt 2-8 arbetsdagar för mindre försändelser och varor som finns i lager hos våra leverantörer. Leveranser av beställningsvaror och större försändelser kan ta mellan 2-10 veckor beroende på hur lång produktionstiden är. I fall där du som kund anser att leverans dröjer på sådant sätt att du ej längre önskar leverans av beställning, är det ditt ansvar att beställningen avbeställes i enlighet med våra köpvillkor. 

Under sommarmånaderna juni, juli och augusti kan leveranstiden bli längre, detta gäller även vid black week, julhandeln, helgdagar och högtider.

När din order skickas får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I leveransbekräftelsen finns i vissa fall en spårningslänk som du kan klicka på för att spåra din försändelse. Du kan också manuellt lägga in spårningsnumret i appen Mina Paket och på så vis följa leveransstatusen på din order. När du köpt en mindre produkt som skickas till det närmaste postombudet så får du ett SMS när beställningen är redo att hämtas ut. När det kommer till hemleveranser så aviseras du genom ett SMS/telefonsamtal minst en dag innan leverans kan ske.

För att spåra din leverans på snabbaste sätt ber vi dig att kontakta info@villahome.se så hjälper vi dig. Vi vill också upplysa om att en beställning med varor från flera olika samarbetspartners kan dessa komma att skickas i olika försändelser.

Är det en större produkt t.ex en säng, soffa eller ett spabad så gäller normalt frakt till tomtgränsen eller din port om du bor i lägenhet. Där lastbilen stannar så stannar även din produkt kan man säga. Har du en vägbom som är låst så ingår det frakt fram till bommen.

Produktfrågor

Vid produktfrågor eller rådgivning är du välkommen att kontakta oss via vår mail info@villahome.se eller telefon på 011-300 48 30, så hjälper vi er mer än gärna.

Retur & byte

Vi strävar alltid efter att se till att våra kunder är nöjda med våra produkter, men om du behöver returnera en beställning hjälper vi gärna till. Maila oss direkt så tar vi dig genom processen.

Reklamation och Produktgaranti

Vi beklagar om din vara inte fungerar som förväntat eller har gått sönder. 

Maila oss direkt info@villahome.se så tar vi dig genom processen.

Frågor kring orderläggning

Har ni glömt använda er rabattkod i kassan, kan ni maila in på info@villahome.se eller ringa 011-300 48 30 så kan vi lägga till denna manuellt.

Vi använder Klarna som betallösning. Se nedan vilka betalalternativ som finns tillgängliga.

1. Faktura

2. Delbetalning

3. Klarna Direkt

4. Kortbetalning

5. Swish

Kundservice

Skicka ett meddelande